Alla bör ha bott i kollektiv!

Det är ju ett ständigt tjat om att alla ska ha bott själva och att man lär sig så mycket
utav det. Men jag håller inte riktigt med. Alla bör däremot ha bott med någon förutom
sin partner. Att bo ihop med någon som man inte är tillsammans med innebär att man
måste anpassa sig ganska mycket eftersom man måste kompromissa och hjälpas åt
för att det ska fungera.

Att bo själv är väl aldrig fel men jag har nog aldrig riktigt förstått vad man ska lära sig
utav det som är SÅ HIMLA viktigt? Att laga mat och städa? Det hoppas jag verkligen att
vilken normalt funtad människa på 2000-talet klarar av utan att behöva ha bott själv.
Det är väl annars en sak som jag hoppas att alla lär sig även om man bor tillsammans
med någon annan!? Är det att man ska lära sig att vara ensam? Även om man bor
tillsammans med någon så är man väl själv i vissa stunder. Jag tror och hoppas inte
att man sitter ensam i veckor och mediterar bara för att man bor själv? För min del
behöver jag inte umgås med mig själv i mer än några timmar eller någon kväll i veckan
för att jag ska få nog av Emilia. Men det är ju såklart individuellt hur pass påfrestande
ego man har.

Nä lite trams det där, jag gissar på att det är något föräldra-påhitt bara för att de vill att
man ska fundera och inte skynda fram till samboskap. Men jag tycker att man ska ändra
det hela till att alla bör ha bott tillsammans med en vän innan man blir sambo!

Själv skulle jag stormtrivas i ett stort, stimmigt, härligt kollektiv! Kanske kollektiv kan bli
det nya som alla bör ha provat på? Det ska jag råda mina framtida barn :)


 
                Det gäller ju i och för sig att ha en lika galen o rolig 
            "kombo/sysbo" som denna för att det ska bli riktigt najs:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0