Cykling förbjuden!

Sitter uppe klockan 3 och tror att det ska göra så att mitt skolarbete skriver klart sig
själv. Dumt och orutinerat kan tyckas, men jag hittar i alla fall väldigt viktigt fakta i
mitt googlande som är livsviktig för en cyklist som mig i Malmö.



"Cykel i Malmö

Biltrafiken har under lång tid varit ett prioriterat trafikslag, men enligt kommunen är
Malmö en cykelstad. Det finns 410 km cykelvägar och 30% av resorna i Malmö sker
med cykel. Samtidigt avstår många från att cykla av trafiksäkerhetsskäl. En
undersökning har visat att Malmö är Sveriges farligaste cykelstad. Olycksstatistiken
är dyster med fler omkomna och skadade cyklister i Malmö än vad Göteborg och
Linköping har tillsammans.” [Wikipedia]

 

               

Nä det får nog minsann bli bussen hädanefter!


  

Och så lite kuriosa innan jag säger godnatt:


"Det finns sju McDonald's-restauranger i Malmö, och ytterligare åtta inom Stor-Malmö.
Även åtta Burger King (den första i Sverige), tre Subway och en av Pizza Huts tio
svenska restauranger ligger i Malmö. Utöver detta finns ett åttiotal pizzerior, mer än
femtio konditorier och bagerier samt ett stort antal gatukök och kiosker."
[Wikipedia]



GODNATT!


Kommentarer
Postat av: Emma

Ja inget mer cyklande för dig! O jag lägger ner mitt köpa-cykel-projekt.

2010-01-13 @ 09:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0