En tågkonduktör, en tågkonduktör det är en kvinna med glatt humör.

Ur högtalarna på tåget hem från jobbet klockan fem (det enda man
vill är bara att få sätta sig ner och vila efter en lång arbetsdag):

Vi har tyvärr bara ett vagnset idag på grund av vagnbrist.
Hoppas ni trots allt får en behaglig resa."

Haha, en väldigt hånfull tågkonduktör det där. Vad tror hon när hälften
av passagerarna får tillbringa resan ståendes. Men jag är glad ändå :).
Och jag tycker hon ska ha en eloge för sin optimism!


/Emma


Kommentarer
Postat av: Amanda

Du va iaf inte försenad som Emilia den stackaren, både till och från Jönköping! :(

2010-01-12 @ 20:36:24
Postat av: Emma

Nä det är sant. Jag ska vara glad att jag fick åka med, även om jag fick stå. Stod utanför 1 klass och kollade in på dom få som satt där. Nästa gång går jag in och sätter mig där. Det ingår väl trots allt en sittplats i det där dyra månadskortet :)!?

2010-01-12 @ 22:28:50
Postat av: Amanda

ja det skulle du gjort, hade kanske funkat en bit iaf! ;)

2010-01-12 @ 22:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0