Vad är problemet gott folk?

Åter igen har det hänt (fast denna gången var det värre)!

När JAG BOKAR en tvättid så gör jag inte det för skojs skull. Jag tvättar var fjärde
vecka. Det betyder att jag har ganska mycket tvätt när jag väl tvättar, och i vår
tvättstuga får man bara tvätta till åtta på kvällen, vilket jag tycker är VÄLDIGT fånigt,
men trots all tvingas man ju respektera det. Så just idag hade jag lyckats smita iväg
40 minuter tidigare från jobbet för att jag skulle hinna tvätta alla mina maskiner, men
med tanke på snökaoset var tåget 50 minuter försenat. Så då skrattar man ju inte ihjäl
sig när en av tvättmaskinerna redan är i full gång när man kommer ner i tvättstugan. Men
det var ju bara att stänga av maskinen och slänga ut tvätten. Men helt ärligt, vad är det
folk inte fattar.? Hoppas detta aldrig mer upprepas! Har hört bland folk att detta brukar
vara ett vanligt problem när man bor i lägenhet, men för mig är det bara andra gången
det händer, så jag förstår inte alls att det går till så här… var tog all respekt vägen!?

När jag hade skrivit stycket ovanför var det dags att gå ner och lägga i en ny laddning tvätt…

När vi är nere i tvättstugan så säger vi alltid ”en gång var det en tjej som blev mördad i
en tvättstuga
” och så låser vi dörren :)! Vad vi nog inte funderat på innan är ju att dom som
har nyckel in till tvättstugan fortfarande kommer in, som till exempel grannen…. Så när
jag stod där och hängde upp min tvätt på tork så hörde jag något utanför dörren. Där är ett
stort fönster i dörren, men när det är mörkt ute så ser man ju ingenting ut. Men iaf… in steg
en man… Jag förstod inte riktigt vem det var, och han sa inte så mycket,
utan han bara klev rätt in. Så jag fick fråga:
- Vem är du, hehe?.
- Jag är din granne… var det du som var här och låste innan?
- Ehh, nja, jag håller ju på att tvätta, så ja det är ju jag som har låst.
(man låser med sin tagg så ingen annan kommer in)
- Men jag har ju mina kläder här så då kan du ju inte låsa.
- Men det är ju jag som har tvättid, och när jag tvättar låser jag alltid in mina kläder,
jag vill inte att här ska vara någon annan här nere då.
- Men så kan man inte göra när jag har mina kläder här. 
- Jag kommer hem halv sju varje dag och på helgerna är jag inte hemma, så har jag
tvättid mellan fyra och åtta så får jag tvätta när jag vill mellan den tiden. Och dessutom
låser jag självklart! Att du har dina kläder här känns inte helt som mitt problem.
- Klockan åtta ringer jag MKB!
- Ja gör du det! Då är jag ju färdig!
Sen avslutade han med att fråga/påstå:
- Ni är nyinflyttade här va?!
- Nej vi har bott här i flera månader!
- Vi har bott här i flera år!
Jaha...OCH?!

Vanligtvis brukar jag låta tvätten hänga på tork några timmar, men det kändes inte aktuellt
idag så jag har tagit upp allt till lägenheten (här hänger fyra maskiner tvätt nu). Så klockan
åtta var jag ute från tvättstugan! Det skulle han inte ha att säga (att jag gått över tiden)! 
Vilken otäck människa (en flintskallig man i 50-års åldern). Ett tag trodde jag nästan att han
skulle slå ner mig. Och ett tag därefter trodde jag nästan att jag skulle slå ner honom. Han
luktade öl också, eller så hade han bara riktigt dålig andedräkt. Sen tycker jag att det är
riktigt dåligt att han bara låser upp dörren och klampar in, fattar han inte att han skrämmer
livet av mig. Imorgon måste jag ringa MKB och höra om reglerna. Jag kanske har fel, men
när fan ska jag i så fall hinna tvätta??


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är verkligen inte ok att ta någon annans tvättid, snarare förbjudet när man bor i lägenhet! Ens tvättid är helig... Han verkar helt vrickad!!

2010-02-02 @ 21:58:25
Postat av: Hanna

Vilken idiot!

Känner igen det där problemet m tvättider. Man blir förbannad när nån tar ens tvättid!!!

2010-02-03 @ 08:52:51
Postat av: Felicia

Fan va sjukt!!!! Sätt dit honom!!!!

2010-02-03 @ 22:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0