Usch för giriga försäljare!

Vårt mobila bredband från Telenor lever lite sitt eget liv och kopplas ut när det vill.
Så jag ringde upp kundtjänst för att höra vad det kunde vara för fel och om man
kanske kunde få ett nytt usb-modem. Då säger den ÖVERTREVLIGA (tveksamt om
jag någonsin har pratat med någon ”trevligare”) lilla tjejen:

- Jag ser här att din bindningstid har gått ut, så du skulle ju kunna köpa ett nytt
abonnemang så får du ju ett nytt modem. Dessutom skulle det bara kosta dig 149 kr
i månaden istället för 199 kr i månaden.
- Okej…?! Hur länge skulle jag då binda mig?
- Två år.
- Ehh, okej. Nä, det låter ju inget vidare. Har jag ingen garanti?
- Jo du har två års garanti.
Borde inte det hon håller på med vara brottsligt!? Tänk stackars lättlurade människor
som verkligen går på det hon säger. Usch va fult!!

Det är som om man går och köper en tv för 10 000 kr som går sönder någon månad
senare, och man går tillbaka till butiken. ”Men oj då, va trist, men du kan köpa den här
tv:n som just nu är på extrapris och kostar bara 9 000 kr.”

Eller att jeansen man köpte förra veckan går sönder i sömmen redan efter första gången
man använt dom (förutsatt att man inte köpt två storlekar för små). ”Men oj oj, du kan ju
inte gå med rumpan bar, det är väl lika bra att slå till på ett nytt par redan idag, de är på
extraerbjudande och kostar bara 1400 kr just den här veckan.”

Jag har varit inne i Telenors butiker flera gånger när min nyinköpta telefon varit sönder.
”Ja, men kolla här… Vi har denna supertelefonen som du kan få för 299 kr i månaden.”
”Men idag betalar jag 199 kr och jag vill inte ha en NY telefon, jag vill att DEN HÄR som jag
har idag ska fungera.” Tänk att ha ett jobb där man försöker lura kunderna hela dagarna
för att själv tjäna så mycket pengar som möjligt. Undra hur gott de människorna sover
om nätterna? Troligtvis godare än de förtjänar!


Kommentarer
Postat av: Alexandra, KAKHUSET ♥

usch... ja, riktigt irriterande med sånna försäljare faktiskt :S



Sv; Tack fina du! ♥

2010-02-15 @ 20:44:47
URL: http://www.kakhusets.se
Postat av: Fredrik

Naa. Du ska inte köpa telenors bredbandsmodem. Vad de egentligen inte vill säga är att det är hårdvarufel på deras standardmodem och de har ingen skyldighet att byta ut dem då de anser att det inte är något direkt fel på de. Så byt leverantör! Nu kan ja bli skjuten för att ja säger detta, men de skiter ja i;)

2010-02-16 @ 13:11:49
Postat av: Mammi

Har själv tänkt skaffa tre, vet inte om det är bättre. Ngn som har erfarenhet kanske?:)

2010-02-18 @ 10:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0